Dit portaal biedt klanten van Coface een complete reeks API-oplossingen die door Coface zijn ontwikkeld. Dit stelt hen in staat zijn diensten, expertise en unieke gegevens rechtstreeks in hun bedrijfsecosysteem te integreren. Dit initiatief illustreert de bereidheid van Coface om zijn klanten meer connectiviteit te bieden via geavanceerde digitale oplossingen die zijn ontworpen om het beheer van kredietrisico's te optimaliseren.
Het ratingbureau Moody's heeft op 28 september 2023 de financiële sterkte beoordeling (Insurance Financial Strength Rating - IFSR) voor Coface verhoogd van A2 naar A1. Het bureau heeft ook de vooruitzichten voor Coface gewijzigd van positief naar stabiel.
Hoewel het betalingsgedrag zelfs na deze verslechtering relatief goed blijft, zijn bedrijven erg pessimistisch over hun zakelijke vooruitzichten. Lees meer in onze volledige nieuwsbericht.
Met de radiocommercial ‘GRATIS klantencheck’ wil Coface ondernemers stimuleren méér informatie in te winnen over hun potentiële klanten en andere zakelijke relaties. Doel is hen bewust te maken van het risico dat ze lopen, bijvoorbeeld wanneer ze eerst goederen of diensten leveren en afspreken pas later door de klant betaald te krijgen. Lees meer
Yellow, het op twee na grootste vrachtwagenbedrijf in de VS, liet een aanzienlijke schuld van 2,59 miljard dollar achter en haalde in augustus de krantenkoppen door faillissement aan te vragen, waardoor 30.000 werknemers op straat kwamen te staan en het bedrijf aankondigde zijn activiteiten te zullen staken.