Met de radiocommercial ‘GRATIS klantencheck’ wil Coface ondernemers stimuleren méér informatie in te winnen over hun potentiële klanten en andere zakelijke relaties. Doel is hen bewust te maken van het risico dat ze lopen, bijvoorbeeld wanneer ze eerst goederen of diensten leveren en afspreken pas later door de klant betaald te krijgen. Lees meer
Hoewel het betalingsgedrag zelfs na deze verslechtering relatief goed blijft, zijn bedrijven erg pessimistisch over hun zakelijke vooruitzichten. Lees meer in onze volledige nieuwsbericht.
Yellow, het op twee na grootste vrachtwagenbedrijf in de VS, liet een aanzienlijke schuld van 2,59 miljard dollar achter en haalde in augustus de krantenkoppen door faillissement aan te vragen, waardoor 30.000 werknemers op straat kwamen te staan en het bedrijf aankondigde zijn activiteiten te zullen staken.
Coface bevestigt zijn zeer goede start van het jaar met een nettoresultaat van €128,8 miljoen over het eerste halfjaar en een rendement op het eigen vermogen van 14,3% op jaarbasis.
Coface maakt gebruik van geavanceerde Data Science technologieën zoals Artificial Intelligence, Machine Learning en voorspellende analyses om beter te anticiperen op commerciële risico's ten behoeve van haar klanten. Klik voor meer informatie.