kredietverzekering nieuws publicaties
26/09/2023
Corporate Nieuws, Product nieuws

Coface lanceert API Portaal, een nieuw digitaal platform gewijd aan API-oplossingen

Coface lanceert API Portaal

Het nieuwe digitale platform, ontwikkeld door Coface, biedt zijn klanten en distributiepartners een volledige reeks API's (Application Programming Interfaces).

Coface's API Portaal is voornamelijk ontworpen voor credit managers en financieel directeuren, die nu vanuit hun werkomgeving (bedrijfsapplicaties, gespecialiseerde software, etc.) kunnen profiteren van Coface's diensten en expertise om handelskredietrisico's effectiever te beheren.

 

 

direct toegang tot de diensten en data van coface, overal in de wereld

Coface investeert op dit gebied om haar klanten geavanceerde digitale oplossingen voor het beheer van kredietrisico's te kunnen bieden, in lijn met de beste marktstandaarden.

Het gebruiksvriendelijke API-portaal van Coface biedt momenteel 26 API-producten in handelskredietverzekering of Bedrijfsinformatie, met toegang tot de diensten en unieke gegevens van Coface over meer dan 188 miljoen bedrijven. Dankzij deze oplossingen kunnen de klanten van Coface bepaalde kosten (ontwikkeling, onderhoud) rationaliseren en tegelijkertijd tijd en middelen besparen.

 

Via ontwikkelaars bieden we klanten een gepersonaliseerde klantervaring

Het andere doel van het API Portaal is om tegemoet te komen aan de behoeften van de IT-ontwikkelaars van de corporate klanten van Coface, die ook belanghebbenden zijn van de oplossingen van de Groep. Dankzij dit platform kunnen ze nu gemakkelijk verbinden met de Coface-omgeving, maar ook API's op maat ontwerpen op basis van de specifieke kenmerken van hun bedrijfsapplicaties of hun activiteitensector.

 

KLANTCONNECTIVITEIT, EEN BELANGRIJKE UITDAGING VOOR COFACE EN ZIJN KLANTEN

Enkele maanden na de lancering van Alyx, de digitale credit risk management assistent voor zijn polishouders*, zet Coface zijn initiatieven voort om zijn klanten een hoger niveau van connectiviteit te bieden en hen te ondersteunen bij de digitalisering van hun activiteiten.

"Dit is een nieuwe fase in het partnerschap dat we met onze klanten ontwikkelen. Connectiviteit is tegenwoordig een essentieel onderdeel van de klantervaring, net zoals het in de jaren 2000 essentieel was voor een bedrijf om een eigen website te hebben of een eigen mobiele applicatie te ontwikkelen. Deze oplossingen komen tegemoet aan de groeiende eisen van onze stakeholders voor meer efficiëntie, soepelere customer journeys en de ontwikkeling van nieuwe aanbiedingen. We zijn ervan overtuigd dat connectiviteit een belangrijke manier is om onze klanten een hogere servicekwaliteit te bieden en ons te onderscheiden in onze markt", benadrukt Brice Tariel, Group Innovation Director.

 

* Momenteel is Alyx nog niet verkrijgbaar in Nederland

Naar boven