Net als bij onze diensten voor commercieel risicobeheer ondersteunen onze digitale oplossingen onze klanten en partners bij hun bedrijfstransformatie. Connectiviteit, generatieve AI, UX/UI-design: onze expert op het gebied van Solutions Development & Architecture deelt zijn ervaring over de meerwaarde van data en hoe nieuwe technologieën de oplossingen van Coface beïnvloeden..
Data and technologie als drijvende kracht achter de gebruikerservaring
Bij Coface is innovatie nauw verbonden met de zakelijke realiteit van onze klanten en partners! Of het nu wordt geleid door een Business Analyst, ontworpen door onze ontwikkelaars of gemodelleerd door onze Data Scientists, elk websiteproject, elke nieuwe functionaliteit, elk besluitvormingsinstrument of elk serviceplatform streeft een dubbel doel na: het leveren van een oplossing met toegevoegde waarde voor onze klanten én het bieden van een verrijkte en gepersonaliseerde gebruikerservaring. Met dezelfde ingrediënten: Coface’s wereldwijde databronnen en geavanceerde technologieën zoals generatieve AI, automatisering, Machine Learning en Data Science.
Onze rol is om het gebruik van onze diensten voor klanten en partners te vereenvoudigen en hen in staat te stellen eenvoudig met Coface te communiceren. Zo ontwikkelen we slimme generatieve AI-chatbots en connectiviteitsoplossingen zoals API’s, zodat onze expertise direct in hun eigen IT-ecosysteem kan worden geïntegreerd.
Emmanuel Delagneau, Solutions Development & Architecture Manager
Innovatie bij Coface: van uitdaging tot klantgerichte oplossing
Een samenwerkingsgerichte omgeving en een ondernemende geest: bij Coface krijgt innovatie vorm op verschillende gebieden en in diverse vormen. Elk project kan worden voorgesteld, mits het inspeelt op een klantbehoefte. ‘En soms verrassen we onszelf!’ glimlacht Emmanuel. Zoals tijdens een uitdaging rond digitale soberheid, georganiseerd op het kantoor van Google enkele jaren geleden. "Aanvankelijk hadden we geen concreet idee, maar uiteindelijk kwamen we uit de challenge met het ontwerp van de Coface Push Notification System (CPNS)-oplossing voor onze CofaServe-klant-API!", vertelt Emmanuel.
De CPNS-oplossing levert nu alleen data die direct verband houdt met actuele kredietbeslissingen. Dit biedt meerdere voordelen: klanten blijven in real-time op de hoogte en besparen tijd, middelen en opslagruimte door duizenden overbodige meldingen en gegevensuitwisselingen te vermijden. ‘En als bonus wonnen we de zilveren medaille!’ lacht Emmanuel.
Hoe Coface data en technologie inzet om klantgerichte digitale oplossingen te transformeren:
Bekijk de video en krijg een kijkje achter de schermen van innovatie bij Coface met Emmanuel Delagneau, Solutions Development & Architecture Manager.
Geïnteresseerd in Data & Tech @Coface?
- Bekijk ook onze andere afleveringen en maak kennis met Massimo, IT Domain Manager ; Samia, Data Access Manager ; Nesrin, Business Information services Director;Martin, Data Scientist & Machine Learning Engineer ; en Aroni, economist.
- Check onze vacatures en sluit je aan bij Aroni, Martin, Nesrin, Samia, Massimo, Emmanuel en onze hele community van Data & Tech experts!