kredietverzekering-coface

Aanvullende kredietverzekering

Meer dekking voor uw klanten wereldwijd

vier goede redenen om te kiezen voor topliner

  • Dekking niet tussentijds opzegbaar*;
  • Een offerte op maat voor een periode (30 tot 90 dagen) en een bedrag (€ 5.000 tot € 5 mln.) die u zelf kiest;
  • De prijs is afgestemd op uw keuze en op het risico;
  • Eenvoudig online af te sluiten.

 * behalve in geval van insolventie

Voor "Globalliance" cliënten bieden wij de aanvullende dekking "TopLiner".
 

U hebt een lagere kredietlimiet gekregen dan u heeft aangevraagd of de kredietlimiet is door ons geweigerd? Dan biedt TopLiner u een aanvullende dekking voor uw klanten wereldwijd. De prijs is afgestemd op het risico van de debiteur en het bedrag en de looptijd van de gewenste dekking.

 

TopLiner gaat verder dan een traditionele kredietverzekering. Met TopLiner bieden wij transparantie door het verstrekken van een eerlijke beoordeling van de kosten van uw kredietrisico. U kunt deze afzetten tegen uw marge om te waarborgen dat uw zakelijke transactie winstgevend blijft.  

De kosten van TopLiner kunnen wij doorberekenen aan de klant

 

 

TopLiner gebruiken wij vooral op markten, zoals Rusland, waar wij tot voor kort zelf ruime voorzieningen troffen voor oninbare vorderingen. Normaal zijn onze marges te gering, maar op deze markten is het wel mogelijk de kosten van TopLiner door te berekenen.

 
CEO van een toonaangevende groothandel in groente en fruit

Een waardevolle dienstverlening...

Een waardevolle dienstverlening

Een reclamebureau uit Los Angeles haalt een groot contract binnen voor de lancering van een product van een start-up uit Californië die furore aan het maken is. Het bedrijf plant een media-intensieve en kostbare campagne om de aandacht van de Amerikaanse consumenten op dit innovatieve product te vestigen.

 

Door de Coface-garantie kan het bureau inschrijven op drie van de vijf offerteaanvragen. Het bureau haalt er uiteindelijk twee binnen.

 

Drie maanden voor de lancering trekt de concurrent van het reclamebureau, die verantwoordelijk is voor het vierde lot zich terug uit het project. Goed beseffende dat tijd van cruciaal belang is, gaat het reclamebureau de uitdaging aan en dient een offerte in die boven de marktprijs ligt maar rekening houdt met de heel korte deadlines én, die zich bovendien kan beroemen op de tevredenheid over de twee projecten die reeds aan de gang zijn. De in de voorwaarden vastgelegde betalingstermijnen kunnen aanvaard worden dankzij een TopLiner-aanvraag voor een aanvullende dekking.

 

Het derde project wordt binnengehaald met een marge die vijf keer hoger ligt dan de kostprijs van de Topliner dekking. Het reclamebureau behaalt dus een netto winstmarge die hoger ligt dan die van de eerste twee projecten.

Naar boven
  • Nederlands